Followers

keep calm and sing the song

Tuesday, December 23, 2014

#Throwback trip to KRABI part 1

assalamualaikum...
heii long time no post entry laa.. 
ok.. pasal krabi ni sebenarnya ni cerita tahun lepas.. bulan 7 2013. kahkahkah baru tahun ni rasa nak post.. 
perjalanan satu hari yang penat. aku rasa better korang naik flight lah .. cadangnya aku nak naik train sampai hatyai.. tapi ticket dah habis.. mana tak habis seminggu sebelum baru nak beli ..
last.. cari kat pudu.. KITA NAIK BAS ! 
ohh finally ada jugak ticket ke hatyai,,, tapi bas bodoh lah... ah belasah asalkan sampai ke destinasi yg hendak ku tuju ..
ticket bas pukul 11 platform no 9 ..
jangan tanya kenapa aku tak naik flight.. masatu last minute ticket punya price tak masuk akal .

pukul 10.30pm kitorang gerak dari rumah .. kami duk keramat jer.. 10.45pm kami dah sampai , nasib baik jln tak jem ..tapi bas lambat daa.. sekali dia sampai pukul 11.30PM sebab sangkut jem . kami pun p lepak situ dulu jalan2 makan2,, akhirnya bas kami dah sampai..
naik, check ticket.. kul 12 baru jalan . pundek lama gilaaaaa... redho je lah...
dalam perjalanan banyak persimpangan dimana kita bertukar arah ecewahh takde tu rekaan jer.. bas tak banyak berhenti.. aku dah freezing dalam bas.. berenti pun sekali kat highway mana tah.. p membuang dulu .. pastu sambung perjalanan banyak persimpangan....
sampai ler kat bukit kayu hitam.. cop imigresen passport bagai.. ambil masa setengah jam lebih gak.. jadi kami ambil kesempatan untuk makan minum kat kedai makan berhampiran.. masa tu pukul 4pg tak silap ..
lepastu sambung perjalanan akhirnya kami sampai ke changloon kira2 pukul 6 lebih nak dekat kul 7 gak .. sarapan dulu apa semua .. pastu 7 lebih gerak ke hatyai .. nak masuk kul 9 baru sampai ke thailand boarding cop passport.. lama sial tunggu beratur lagi..
pukul 9 lebih baru settle.. ni nak ke hatyai pukul 10 lebih baru sampai .. timing aku agak jer sebab aku banyak tidoq dalam bas..huhuhuhu
jadi sampai sudah ke hatyai.. badan dah belengasss..rasa nak mandi.. tapi kena bertabah sikit.. turun dari bas bersepah abang2 tuk tuk offer naik tuk tuk ngan diorang.. jadi kami pilih salah sorang.. naik je lahh... abg tu bawa kami ke tempat pakej naik minibus ke krabi .. oh yaa.. tuk tuk tadi satu kepala 30baht (rm3) .. 
sampai ke destinasi .. kami pun deal dengan travel agent tu ... 2 kepala 1900baht (rm190) .. hmm nangis..
ahh kau redho jelah .. tapi paling cegampang nak kena tunggu van pukul 12pm ! what the taik ! now jam pukul 10.45am.. maka aku dan bf serta kawan2 mereput lah round2 hatyai .. omg aku jumpa saloon... dan aku manjakan diri dengan p saloon ,. tak sama macam di KL .. sini dia punya syampoo 4x .. bilas 5 kali .. kau mampooo ??? mereput jugak aku dalam saloon.. hmmmm oh yaa saloon sini lebih kurang harga macam di KL (wash&blow) 250 Baht (RM25).
and finally our minibus is coming madafahhhk... dalam tu ramai .. ada cina , ada melayu dari KL jugak .. ah lantak kau.. nak tido balik dalam minibus tu..maka bermulalah perjalananku ke krabi.. sambung ke part 2... belanja sikit pic kat danok&hatyai :p



dah sikit jer.. gambar semua cam hampeh ..



No comments: